7 Temmuz 2015 Salı

Çin Lokantasında Sahur

Boykot başlayınca gazete ilanlarından geçilmez olmuştu. Lastik firması, şirket unvanının altını çizerek “Türk Malı Üretir!” başlıklı çarşaf reklam verirken beyaz eşya fabrikası da “Biz Türkiye’de Türkiye için üretiyoruz” diye yazmak zorunda kaldı. Markası İtalyan fonetiği çağrıştıran Kayserili mobilyacı “%100 Türk Firması” olduğunu duyurdu.

1998’deki İtalyan ürünleri boykotu başlamadan birkaç gün önce, mutat berberim tabelasını değiştirince şaşırmıştık. Roma Berberi bir gecede AROMA Berberi’ne dönüştü. Eklenen A harfinin kerametini Bülent’e sorduk. “Ambargo geliyor ağabey. Şimdi bizi de İtalyan sanmasınlar…” dedi.


(...)


-YAZININ TAMAMINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN-